Luminus Webkommunikasjon AS er et ungt selskap, som ser på fremtiden med åpne øyne og med klar fokus.
Kort bakgrunnshistorie
Forgjengeren til Luminus AS ble etablert allerede i 2003, denne gangen het selskapet BlueVibe og ble drevet som et enkeltpersonsforetak. BlueVibe fokuserte på både grafisk design for trykk og webdesign, og ønsket å være en totalleverandør for alle grafiske behov.
Senere slo selskapet seg sammen med et annet selskap og navnet ble Visans Media. Visans var et selskap med delt ansvar mellom begge medeierne. Disse var Tommy Johansen og Daniel Syvertsen. Selskapet fokuserte nå mer og mer på utvikling av internettløsninger og webdesign.
Med bakgrunn i dette satte man seg ned og utviklet et program som skulle gjøre det enklere og raskere å utvikle nettsteder. Slik kunne vi tilby websider til våre kunder på en rask og effektiv måte. På mange måter fungerte dette godt, fordi vi kunne tilby nettsteder med et estetisk pent design til små og mellomstore bedrifter til forholdsvis lave kostnader.
Målet til selskapet var å være en leverandør av rimelige nettsteder med et godt design og samtidig være en totalleverandør for våre kunders grafiske behov.
Endring av strategi, mål og visjoner
Selv om vi følte oss fornøyd med sidene vi utviklet på denne tiden følte vi at det manglet noe. Vi ønsket rett og slett å utvikle bedre nettsteder av høyere kvalitet i alle ledd, for at de skulle gi best mulig resultater. Vi hadde nå fokus på å utvikle et pent design, fordi vi mente det var dette kundene var ute etter.
Etter samtaler med flere kunder, research og møter innad i selskapet oppdaget vi etter hvert at det våre kunder og potensielle kunder ønsker, det er ikke bare et pent design. Det er nemlig:
Nettsider som gir resultater, mer business og hjelper til med å øke omsetningen.
Dette sier seg egentlig selv, men det å ha et slikt mål å jobbe mot når man utvikler nettsteder gjorde at vi så på ting på en helt ny måte. Vi lager ikke nettsteder kun for at våre kunder skulle tenke at dette var "pene sider", vi lager nettsteder fordi de skal hjelpe våre kunder med å øke omsetningen og tjene mer penger.
Når man utvikler et nettsted for å gi resultater, er det en selvfølge at det også skal være pent designet, men man fokuserer også på andre ting, som for eksempel overbevisning og online markedsføring.
Derfor utvikler vi nettsteder ut ifra en brukersentrert prosess fordi vi vet at dette er viktig for å overbevise de besøkende. Ved å gjøre nettstedet enkelt å bruke, og ved å presentere det de besøkende ønsker å finne, sitter de også igjen med et godt inntrykk av selskapet.
Våre nettsteder er i tillegg søkemotoroptimalisert og vi legger til rette for Adwords, nyhetsbrev og mye mer for å hjelpe til med online markedsføring av nettstedene vi leverer.
Fullt fokus på webdesign og brukervennlige nettsider
I starten av 2007 bestemte vi oss derfor for å ha fullt fokus på webdesign og utvikling av brukervennlige nettsider og forbedring av eksisterende nettsider for at disse skal gi bedre resultater og nå sine mål.
Vi hjelper selvfølgelig gjerne våre kunder med å utvikle logo, brosjyrer og annet markedsføringsmateriell, men fokuset er på webdesign og det å utvikle brukervennlige nettsider. Dette er viktig for å kunne gi en best mulig tjeneste til våre kunder, og vi mener også at det er dette vi er absolutt best og dyktigst på.
Vi merker tydelig både gjennom omsetning og kommunikasjon med kundene at dette er noe som blir satt pris på. Vi leverer det vi er best på, og vi gjør det alltid 100%!
Endring av profil og navn
Vi endret strategien og våre mål, og ønsket å gjøre dette tydelig, vi valgte derfor etter hvert også å endre både navn og profilering. Noe vi er veldig fornøyd med i dag, vi mener både vårt nye navn og vår nye profil kommuniserer bedre hva vi som et selskap ønsker å oppnå og hvordan vi vil fremstå.
I 2008 gjorde vi om selskapet til et aksjeselskap og navnet ble Luminus Webkommunikasjon.
Vi fikk hjelp av de dyktige menneskene hos NameAbrand, Norges eneste spesialiserte navnebyrå til navneprosessen og utviklingen av det nye navnet.
"Luminus er et annerledes navn, men har likevel en reell betydning -dog skrevet på en litt annen måte. Luminous er et engelsk ord som betyr klar, selvlysende eller strålende. Alle disse betydningene er midt i blinken for et selskap som ønsker å fremstå som produsent av brukervennlige produkter eller tjenester, - forståelige, enkle webtjenester." -NameAbrand
Nå ser vi i Luminus fremover på en lysende fremtid, med klare og friske øyne, mye stå-på-vilje og et brennende engasjement for både vårt fagfelt og våre kunder.
Vi har klare mål og visjoner for fremtiden og ønsker du å vite mer om oss som står bak Luminus Webkommunikasjon, kan du lese om oss her.
Kan vi hjelpe deg?
Vårt mål er som sagt at vi ikke bare skal utvikle et pent design for våre kunder, men vi skal være der for de hele veien og hjelpe til med å få gode resultater og skape business. Om du og din bedrift har et nettsted, eller dere ønsker å utvikle et nytt nettsted vil vi i Luminus gjerne hjelpe dere slik at vi sammen kan skape et online salg og markedsføringsverktøy for din bedrift.
Les mer om hva vi kan gjøre for deg som skal utvikle et nytt nettsted, eller finn informasjon om hvordan vi hjelper deg som ønsker å forbedre et eksisterende nettsted.